Stufvenäs Gästgiveri

Ett jullov går ganska snabbt, i morgon är det sista dagen och den tänkte jag att vi skulle tillbringa på Leo`s lekland. Vi har haft ett ganska slappt lov, gått i pyjamasen halva dagen och ätit massa godsaker mest hela tiden. Men nu är det dags att införa lite rutiner igen och framförallt, bra mat. 3 av oss i familjen behöver tänka lite på vad vi stoppar i oss. Jag har lyckats lägga på mig flera kilo under december månad, fattar inte hur jag lyckas med det. Men nu är det LCHF som gäller, mår ju faktiskt bäst då också. Det är 3:e dagen i dag och och i går var det riktigt jobbigt, var så nära att äta något sött men jag var stark nog att avstå. Dom första dagarna är jobbigast.

I dag ska vi fira barnens kusin Ebba som fyllde 5 år, hon fyller år på samma dag som Andreas men eftersom vi inte var hemma då fick vi komma idag. Andreas födelsedag gick bra så nu är han 40 år, fatta det 40 år. Det är inte klokt, han var 24 år när vi träffades, vart tog tiden vägen??? Jag önskar att tiden gick att stoppa, för då skulle jag vilja stanna här ett tag.

Min present till Andreas var ju ett dygn i en svit på Stufvenäs och det blev verkligen lyckat. Han verkade väldigt nöjd med sin present och tyckte att vi skulle göra om det oftare. Första gången på över 6 år som vi varit bortresta utan barnen. Man borde unna sig det lite oftare faktiskt. Jag glömde min kamera så bilderna är tagna med min iphone därav den dåliga kvaliten på bilderna.
















Menyn


Dryckesmenyn

Det var allt för denna gången.


Kommentarer
Postat av: jenny

å här just i denna svit bodde vi oxå de e så mysigt.

2012-01-10 @ 19:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0