Äntligen helg eller inte

Fredagen är här, fredagsmyset har börjat. Barnen sitter som ljus framför tv:n och mumsar på sitt godis och den ömma moderna bara ler. Hon är så nöjd med sitt ren städade hus, den tomma diskbänken, den tomma tvättkorgen och den nyduchade mannen. SKOJAR BARA, det var ett rent önsketänkande från min sida.
Barnen bråkar högljutt om vilket program dom ska se, Alma är sur för jag köpt fel sorts godis. Hemmet är smutsigt, bänken är full av disk och tvättkorgen lika så och mannen är inte nyduschade utan stinker ko.
Men jag är ganska glad ändå, vi är ju friska än så länge.

Fast barnen känns som tickande bomber, magsjukan härjar nämligen i skolan, så jag går liksom bara och väntar på att den ska knacka på vår dörr. Jag är så sjuk nojjig när det kommer till magsjukor, tycker det är en sådan vidrig sjuka och den kan komma precis när som heslt. Det är det som jag tycker är så jobbigt för man kan verkligen inte att styra eller kontrollera den. Jag vill ha koll, jag vill veta när eller om den kommer. Jag vill alltid ha koll på saker och ting. Men jag hoppas så innerligt att vi slipper.

Annars händer det inte så mycket. Jag har börjat träna på gym igen och börjat promenera.
I går var vi på ikea och köpte nya madrasser till våra sängar, vilket var väldigt välbehövligt. Alma fick också ny madrass. Ester blev jättearg för hon inte fick någon men jag sa att hon fick vänta tills hon fyller 7 år. Hon vill också kunna hoppas i sin säng :-)

I morgon blir det jobb för mig vilket innebär tidig morgon.

Nu ska jag nog fredagsmysa med mina barn, som nu lugnat sig lite grann. Alma har fått en stor fläskläpp av sin lillasyster i dag så hon ser lite rolig ut men den lägger sig väl.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Lotta Rubensson

Hej! Kul att du har börjat blogga igen :) Hoppas allt är bra med er och hoppas verkligen att ni slipper magsjuka! Kram Lotta

2012-01-20 @ 22:04:25
URL: http://mammanoflickan.blogspot.com/
Postat av: Pia

hehe, härligt inlägg:) härligt att läsa din blogg oavsett om vi inte ses ngt mer numera när jag befinner mig i utlandet mm..hoppas allt e bra med er..kram Pia

2012-01-21 @ 14:43:46
URL: http://canim11.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0