Vilken dag är det egentligen???

Jag blir så vilsen om vilken dag det är när man är ledig. Är det vardag eller helg? För oss "bönder" så är ju egentligen alla dagar lika, helg som vardag.

Vi hade en mysig och fröjdefull jul tillsammans med våra familjer, alla fick vi många fina julklappar. Mycket god mat och dryck har intagits så det ska bli ganska skönt när helgerna är över så man kan gå tillbaka till sitt gamla "lchf" liv. Flera kilo har jag lagt på mig dom senaste veckorna, hoppas dom ramlar av lika fort som dom kom.

Vi lufsar mest runt i pyjamasen hela dagarna, emellan åt så bakar vi, spelar yatzy och fia (utan knuff) min stora dotter har ärvt mitt dåliga förlorar humör.

Men i morgon ska jag nog duscha och försöka göra mig lite fräsch, för jag och Pauline ska in till Kalmar på lite shopping :-) Ska bli skönt att komma utanför huset och barnen en stund.

I dag har jag bakat Halltorps danska rågbröd och det blev väldigt gott. Har nog ätit minst 6 skivor.


Bröd på jäsning


3 färdiga limpor


Supergott blev det

Lite bilder från jul kan jag väl bjuda på också när jag ändå är i farten.


Delar av familjen i väntan på tomten




Å så kom äntligen tomten


Alma och farfar eller tomten menar jag :-)


Lilla Ester "Mannerståhl"



Mina galna, tokiga, skrikiga, tjatiga, jobbiga men högt älskade BARN.

I kväll blir det sista delen av Arne Dahl och ev lite ost och kex till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0