Vart tog dagen vägen

Snart är denna lördagen slut, och tänk om en vecka är alla julklapparna redan öppnade. Känner att mina ögonlockar, (säger man så?) börja hänga, har varit uppe sedan 5.10 i morse. Det är nämligen min jobbarhelg, annars hade jag aldrig stigit upp så tidigt.

Andreas hade tur som vanligt, han och barnen fick äta hos farmor och man kan väl säga att det var tur för mig också.

Annars så har det inte hänt så mycket i sörbygården i dag. Jag har hunnit med lite grann sedan jag kom hem i alla fall. Tvättat, bakat en kaka, gjort julgodis och lagat mat. Jag tycker som vanligt att jag inte gjort något men tänker man efter så har jag ju faktiskt det. Jag brukar inte räkna vardagliga beting som "att göra något", svårt att förklara men om någon skulle frågat mig vad jag gjort i dag, då skulle jag svarat inget. Förstår ni? Jag tycker alltså inte att jag gjort något fast jag gjort det.

I morgon efter jobbet ska jag försöka städa i vårt sovrum, jag har ett "ångest hörn" där som jag nu samlat saker i i flera månader. Jag vet liksom inte vad jag ska göra av sakerna. Vi saknar helt förvaringsmöjligheter.
Finns det andra som gör så här? Eller är jag helt ensam?


Så här ser mitt hörn ut, ser inte så mycket ut på bilden det är faktiskt mer i verkligheten.


En trevligare bild på mitt julgodis kan vi väl avsluta med. Dessa mjuka chokladkolor var helt ljuvliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0