Nu är det jul här i vårt hus.......

Granen är inne och kulorna är på plats. I år tjatade jag till mig en kungsgran, vi brukar annars gå ut i vår skog och hugga en gran men som tur är så har Södra tagit ner hela vår skog. Granarna vi hade var nämligen inte så fina.

Jag skulle försöka ta en bild på min fina gran men hur jag än bar mig åt så blev bilden inte rättvis.





Den är mycket finare i verkligheten.

I eftermiddags har jag försökt julpynta lite, för snart vill ja ha lite julkänsla.
Snön verkar ju dröja i år.







Mitt fin ljusträd fick röda värmeljus


Pedistalen fick 2 små tomtar

Nu står det lite tomtar här och var


Så här känner jag mig nu, ligger i sängen och väntar på att lite energi ska infinna sig.
Antagligen kommer den inte i kväll heller.

Jag får väl snart gå och lägga mig för i morgon ska hela familjen in till kalmar. Jag och Andreas har nog inte varit i kalmar tillsammans sedan Ester föddes, vilket är lite mer än 3 år sedan.

Vi ska bl a hämta bilen som varit på verkstad, dyrt och tråkigt. Hade hellre hämtat en ny bil. Vi valde att inte åtgärda kurvljusen då bara sensorn kostade 8500:- och sedan skulle arbetskostnaden tillkomma. Men handbromsen är åtgärdad så nu slipper vi åka runt med det plingande ljudet:-)

Vi ska även besöka Ikea för att prova deras julbord, hoppas att pensionärerna håller sig lite lugna i år, förra året när vi var där var dom heltokiga. Dom betedde sig som fattigjonen i Emil filmen.

Ska försöka få barnen lugna, hör att det är ett himla oväsen utanför dörren.


Kommentarer
Postat av: Pauline

Granen blev jättefin, så mysigt <3

2011-12-16 @ 14:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0