Sköna maj

Äntligen är det maj och snart är det sommar. Här rullat livet på som vanligt, det händer inte så mycket saker och känner därför att jag inte har så mycket att skriva om.

I dag har jag varit hos tandläkaren igen, var där i går också men nu är min mun färdig för i år.

Alma har varit hemma i går och i dag, hon vaknade med lite feber i går men i dag var den som bortblåst. Har hon ingen feber i morgon får hon gå till skolan, hon ville ju gå redan i dag så jag hade fullt schå att hindra henne. Vi får hoppas att febern inte kommer tillbaka mer.

Andreas ser vi inte så ofta, nu är vårbruket i fullgång och det är startskottet för dom sena kvällarna. Men jag brukar kunna tjata mig till att han ska vara inne till kl:20 så jag kan få komma ut och promenera en runda.

På lördag ska vi ha lite gäster, vet inte riktigt vad jag ska bjuda på men något gott ska jag nog komma på. Jag vet i alla fall vilken efterrätt jag ska ha. Ska bli trevligt att träffa Thomas och Lotta igen, har inte sett dom på väldigt länge, hoppas nu bara att ingen ska bli sjuk. På lördagskvällen ska vi på kalas till Peter som fyllde år i går. Så det blir en kalas helg och det blir nästa helg också för då ska vi på dop, det är syssligen Emil som ska döpas.

Nu ska jag bära in Alma i sängen, hon har nämligen somnat i soffan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för senast d 9 maj d å. Den goda maten och det trevliga säll-skapet med den trevliga familjen.

Pa

2010-05-10 @ 18:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0