Bloggen ja

den har jag alldeles glömt.

Har haft fullt upp med andra saker och när väl kvällen kommer orkar jag inte sitta framför datorn.
Men här är allt som vanligt, barnen har varit sjuka, dom drabbades av en superförkylning som nu äntligen har gett med sig.

Alma har kommit in i någon ny fass här i livet där hon tycker att hon ska bestämma allt, vilket är ganska jobbigt för det blir många och jobbiga disskutioner. När Andreas säger att hon ska göra något, typ städa, säger hon i vårt hus bestämmer mamma, och det har hon ju väldigt rätt i.

Ester hon klättrar på som vanligt, men hon är inne i en rätt mysig period, hon härmar alla ord man säger och hon tar efter Alma i många lekar. Ester och Alma brukar leka med dockor eller barbiedockor. Leker dom med dockor så är Alma mamman och dockan och Ester är barnen.

I dag har jag och Ester varit på kyrkis i Borgholm, där var lite med barn i hennes ålder och hon tyckte det var jättekul med nya saker att leka med.


Ester älskar att stoppa pengar i sparbössan


Alma med sina ridkläder


Ester vid kalvhyddorna


Ladugården

Under tiden jag laddade upp bilderna satt jag och kollade på bilder när Alma var 1,5 år och hon hade så mycket mer hår än vad Ester har.


Detta skulle kunna vara Ester för hon ligger också gärna på köksbordet.


Kolla så tjockt hår


Inte den bästa bilden, snoret rinner, men hårfager är hon inte

Nej, nu måste jag sluta för nu ska jag fylla i skattedeklarationen.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Hehe, vilka godingar! Hennes hår kommer nog ska du se!



Kram

2010-03-10 @ 11:06:58
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0