Snö, snö, snö

varför slutar det aldrig snöa, jag vill ha vår och sommar. Alma tycker inte ens det är kul att åka pulka längre, hon har också tröttnat och när barnen börja tröttna på snön då är det dags för den att smälta.

I morse kräktes Ester, mitt under sitt välling ätade. Hon blev lika paff som jag, vi blev helt nerdränkta både hon och jag men när vi fått av pyjamasen var hon lika glad som vanligt. Så hon fick börja morgonen med en dusch. Men hon har inte kräkts något mer än, hoppas att det inte blir mer. Antingen var det väl en lindrig form av magsjuka eller drack hon för häftigt. Men magsjukan går i Almas skola så det är väl bara en tidsfråga innan hon kommer hem med smittan.

Annars så går allt sin gilla gång, alla dagar ser ungefär likadana ut. I går var jag och Ester i kalmar och handlade på City Gross, vi åt lunch på Ikea och sedan avslutade vi med att gå in på Mairo. Jag blir helt sjuk i den affären, det finns så mycket fint både till hemmet och barnen. Köpte en ljusstake men jag måste snart tillbaka och handla lite till.

I kväll ska jag på ljusparty hos Cartia, alltid trevligt att komma ut och träffa lite folk.

På lördag ska Alma på 5-års kalas till Agnes och hon längtar som en liten tok. Hon frågar varje dag när det är lördag, även att hon kan veckodagarna måste hon fråga.

Undra om det blir oväder, just nu snöar det väldgt mycket här.

Nu ska jag gå och hänga lite tvätt innan Ester ska gå ut efter sin eftermiddagsvila.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Det är ju rikigt oväder ute nu! Lite mysigt är det fortfarande men längtar också nu efter sol och värme!



Måste kolla in den Mairo-affären nästa gång! = )



Kram

2010-01-27 @ 19:49:52
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni kommer väll hit på fredag hopppas jag!!!

2010-01-27 @ 21:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0