Sponsrad av Kamprad

Man skulle kunna tro att jag är det för mitt hem består till 95% av Ikea möbler. Men sådan tur har man ju inte. Jag och barnen har i dag varit på Ikea, som vanligt fick jag åka själv, vi skulle nämligen köpa en större soffa för vi får inte längre plats i vår 3-sittssoffa. Jag ville ju ha Ektorp hörnsoffa och just nu är det 1500:- rabatt så då tänkte jag passa på att köpa en. Har haft koll på nätet hur lagertillgången sett ut men den har varit 0 st varje dag så jag tänkte åka in och prata med dom. Då visade det sig att dom hade 11 st i lager men det går ju inte att boka någon utan man måste ju köpa eller så får man vänta men då kan de ta slut när väl A har tid att följa med. Så jag bestämde mig för att köpa en men jag hade ju inget släp med så jag visste inte rikigt hur jag skulle lösa det hela för alla släpen var uthyrda på Ikea. Men men tänkte jag det löser sig nog så vi gick och åt lite mat. Så kommer jag ner till varuutlämningen och han plockar ihop soffa och det blev ganska många delar kan man säga. Jag började bli lite smått nervös för hur skulle jag själv med 2 barn få med detta hem. Killen frågar lite fint hur jag tänkt att komma till kassan med Ester i en vagn och Alma som låg på golvet och tyckte allt var skit jobbigt plus två stora fullpackade lastvagnar med soffans alla delar. Jag svarade att det ska nog gå bra men jag har inget släp. Ok svarade han och hur tänkte du få med dom hem? Ja jag vet faktiskt inte sa jag. Då säger han att dom har en transportrum som varorna kan få stå i tills i morgon och då löste sig alla mina problem, nästan. Jag fick släpa med mig alla vagnarna till kassa och betala och lämna in dom i transportrummet och man kan säga att jag var helt genomsvett när jag väl var färdig. Jag var väldigt glad att vi handlat maten innan vi gick in till Ikea.

Just nu håller Ester på att klättra överallt, jag håller på att bli tokig för jag kan inte göra någonting och allt här hemma ser ut som sjutton. Börjar jag och städa kommer Ester i 120 och ska vara med och dra fram allt hon ser. Jag trodde jag fått min beskärda del av jobbiga barn men det hade jag tydligen inte. Bara jag vänder ryggen till står hon på en stol eller så står hon i fönstret. Så här kan det se ut.















Det var lite bilder från den gångna veckan.

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0