Skördefest

I dag börjar Ölandsskördefest, eller det var väl egentligen igår som invigningen var. I år blev ju min socken, Gärdslösa, åretsby så nästa år blir det väl pompa och ståt i Gärdslösa. För er som missade inslaget i tv, kan gå in på denhär länken och kolla, http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/kalmar?videoId=1.1220390
Man ser faktiskt min dotter lite grann, hon sitter på den stora skoltrappan.

I dag känner jag mig bättre, har lite huvudvärk på höger sida men annars är allt bra. Jag och Ester har varit i Kalmar och gått på stan en stund, Andreas skulle till Hagby och kolla på kvigor men det var inte vi så intresserade av så vi tog en liten shoppingrunda.


Ester har börjat äta själv, hon är jätteduktig.

Nu är ladugårdsbygget igång, så nu kommer jag inte att se Andreas så värst mycket. Längtar tills det är färdigt men det blir ju inte förens till våren.


Här är Uffe på Löttorpsbygg och Andreas


Här grävs det förfullt

Nu ska jag och Ester gå och hämta Alma som är hos farmor i dag också, vad skulle vi göra utan farmor......

Trevligt helg!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nej, Lovisa, det är verkligen skönt att ha en svärmor/farmor så nära och som kan och vill ställa upp. Det är guld värt. Var tacksam för det.

Skönt att du är bättre idag.

Jag blev hämtad vid jobbet idag, mycket p g a den billiga kycklingfilén på Maxi. Precis när vi lämnat bron för Öland så meddelade radion att en smärre olycka hänt på högbrodelen och att framkomligheten var 0.

Samma sak var vi ute för härom veckan när vi just kommit över så hände det något sa man på radion.

Det verkar som om pappa inte har någon större lust att köra omkring ikväll. Så vi äter vår entrecote hemma och går ner till CENTRUM!!! Vi är ju vana vid att ha chaufför denna kväll, men privatchauffören kommer ju inte denna Skördehelg.

Nu är pappa ute och går och jag ska jaga dammsugaren lite lätt, det blir bara lite skrap på ytan i kväll.

Vi hörs och syns, hoppas jag, endera dagen.



Kram mamma

2009-09-25 @ 16:32:25
Postat av: Madeleine

Tallriken som hon fick av oss i doppresent va!?

2009-09-25 @ 23:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0