No more Telenor

Nu är det klart, jag kommer att säga upp mig från Telenor. Jag har haft många roliga år där och lärt känna många fina och trevliga människor. Min uppsägningstid går ut sista januari 2010.
Jag kommer sakna mina "gamla" 95:an kollegor. Framåt vår kanten kommer jag att börja jobba hemma på gården och bli en riktig "bonnkärring" fast i moderntappning, till våren kommer all mjölkning ske med hjälp av robotar och då är det inte jag som är roboten.

Fick ett bra erbjudande från Telenor pga arbetsbrist så får jag 6 månadslöner av dom, vilket inte är helt fel.
När man är föräldraledig så får man ju inte så mycket pengar.

I kväll ska vi på kräftskiva hos Pauline och Mats, ska bli både gott och trevligt.
Annars blir nog helgen ganska lugn.

I gårkväll gjorde vi om lite i vårt kök, så nu har vi flyttat ut vår köksö mitt på golvet, den har ju stått längs väggen i 3,5 år. Andreas skuvade även ihop mitt vitrinskåp, men det var mycket svordomar som kom undertiden, han hatar att skruva ihop saker.

Nu ska jag och barnen gå ut och plocka ägg och äpplen. Våra grannar, Andreas kusin, har nämligen höns men deras son är allergisk mot ägg så vi får ta äggen som hönorna lägger, Alma tycker det är så kul att hämta dom.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, vad skönt för dig!!! Hoppas att allt e bra med er. Vi kanske kan ses nån helg? Kram lotta

2009-09-04 @ 22:03:36
Postat av: Melker

Ska du lämna oss??? Tråkigt för oss men roligt för dig antar jag. =O) Hur kommer det sig att du får ett halvår lön? KRAMAR

2009-09-05 @ 10:34:26
URL: http://www.snarttrettio.blogspot.com/
Postat av: Emilia

Men vad skönt att jobba hemma, är lite avis!! Nyfiken på vad ni gjort med köket! Kram = )

2009-09-07 @ 10:21:02
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Sofie Jönsson

Hej hej. Ville bara säga att kommentaren som är av Melker är av mig och ingen annan. =O) KRAMAR

2009-09-07 @ 21:27:28
URL: http://www.mobergsflickor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0