Ullared

I fredags bar det av till Ullared, resan var lång, ska aldrig med åka med Gårdbybuss. Dom hämtar upp folk från halva småland. Vi var framme strax efter klockan tio och då var vi laddade för shopping men det var så mycket folk så det var svårt att komma fram till vissa hyllor så jag missade massa saker som jag skulle velat kolla på men men så är det. Hittade i alla fall en massa saker.

Men folket som är där och handlar är inte speciellt trevliga, dom bara kör på en hela tiden och ställer sina vagnar kors och tvärs och ställer sig och pratar med någon mitt i gången och fräser om man själv står lite i vägen. Dom plockar saker från andras vagnar och snor kundvagnar. Men jag åker gärna dit igen:-)

Helgen har varit ganska lugn, i lördags var vi på 4-årskalas hos Evelina. Det var jättekul att träffa dom igen, det var ett tag sedan vi sågs. Tyvärr var Ester väldigt gnällig, det var precis som hon var rädd för att jag skulle överge henne igen efter en hel dag med sin far. Vi fick en massa godsaker att äta.

På lördags kvällen invigde vi dom nyinköpta plankorna, det är så gott med plankstek. I söndags gjorde vi inget speciellt, det blev en väldigt lång dag eftersom man vridit tillbaka klockan en timme. När klockan var nio var jag helt slut och gick och la mig.

I dag har jag och Ester varit på kyrkis, Ester är lite små jobbig att ha med sig för hon ska klättra på allting så jag måste börja med att lägga ner typ hela församligshemmet innan jag kan släppa ner henne. Vi gjorde ett gipsavtryck av hennes hand i dag.

Just nu sover Ester och Alma är på dagis, så nu har jag en stund för mig själv, härligt.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hehe, herregud Ullared, det var längesedan jag var där! Jag antar att man inte ska dit samma dag som det är löning... = )

2009-10-26 @ 21:50:15
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej, Det var kul att träffa dig!

Kramkram

2009-10-27 @ 17:25:55
Postat av: Anna

Dags för lite uppdatering kanske.......?! Kram!

2009-11-03 @ 17:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0