Ljusparty

I går var jag på mitt första och troligtvis sista ljusparty. Det börjar ju som alla andra partyn att det är en käck dam som berättar om hur allt startade och hur fantastiskt bra deras ljus är. Men man måste gilla starka dofter för det fanns mest doftljus men vi i skandinavien gillar inte så mycket dofter så nu fanns det en del doftfria ljus också. Jag trodde ju att det bara var ljus som såldes men det var ju det lilla, det mesta var ju dyra ljusstakar och vissa av dom var riktigt snygga men jag fastnade för en som jag faktiskt beställde.
Är någon intresserad så kan ni gå in och kolla på www.partylite.se




Den här ljuslyktan var det som jag beställde, den var en symbol för kärlek och vänskap.

I dag är Andreas i Gammleby på någon "robotkurs" så jag och barnen är själva hela dagen eller jag och Ester då Alma är på förskolan till 15.

Har tusen grejer som jag borde göra i dag men det som står överst just nu på listan är borkföringen men det får jag göra när Ester sover.

Har ingen inspiration när det gäller matlagning nu förtiden, det känns bara som en tung börda varje dag att försöka komma på någon maträtt som alla gillar. Läste på Hanna Graafs blogg för några dagar sedan och hon hade gjort wallenbergare och potatismos och det såg så gott ut, funderar på om jag skulle göra det till middag i dag.

Jag och Pauline kanske ska åka till Ikea i kväll, fast jag inte behöver något speciellt är det mysigt att åka dit och gå och strosa i lugn och ro utan barn.
Måste spara lite pengar eftersom jag ska åka till Ullared om två veckor, härligt att åka dit och trängas med massa folk.

Nu ska jag gå och ta hand om frukostdisken innan jag ska börja med lunchen.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Kul med ljusparty men skulle aldrig lägga mycket pengar på ljus, gillar ljus men jag nöjer mig med IKEAs utbud, hihi! Är så avis, ni har alla bra affärer i Kalmar! Ha det bra på IKEA! Kram

2009-10-08 @ 14:30:33
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0