I bland är det bra att vara gift med en bonde

som i dag när vi har strömavbrott, då startar han bara sitt elaggregat och vips så har vi el igen. Visst är det underbart. Han får får samtidigt känna sig lite manlig och behövd när han kan ordna detta åt mig.

Men i samband med strömavbrottet gick vår frys sönder, mindre kul, men som tur var betalade jag en tilläggsförsäkring i sommras så jag behöver inte betala en spänn för lagningen men han från elektrolux kan inte komma förens tidigast tisdag. Tur att vi har en frysbox i garaget för vad hade vi annars gjort?

I förmiddags var jag och Ester en snabbis inne på Jula i kalmar, vi skulle ha lite ytterlampor och tätningslister till våra fönster. Det blåser rätt igenom dom, hoppas bara vi hinner få dit dom innan vintern är slut.

I eftermiddags när jag skulle byta blöja på Ester så hör jag hur det brakar till ute och något flyger mot fönsterrutan och när jag kollar ut ser jag hur ett träd utanför huset blåst ner, tur att det blåste åt sidan och inte mot huset.

Nu väntar Bonde söker fru och Oskyligt dömd, ska ha en myskväll i soffan framför TV:n.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppaas du haft det skönt framför teven. Har också tittat på mäklarserien. Men slocknade sedan under nyheterna för att vakna till nu.

Struntade i kören i kväll för när jaaag väl kom till frisören 15 min för sent så hade jag en jobbig och KALL promenad genóm hela Mbla innan jag kom hem. Spolade upp ett varmt bad och låg där en god stund. Har fortfarande inte riktigt tagit värme, tycker jag, och utanför knuten tjuter det.

Nej, nu ska jag lägga mig. Godnatt.



Kram mamma

2009-10-14 @ 22:10:43
Postat av: Mamma

Hej igen!



En VIKTIG sak, Lovisa, det är ALLTID bra att vara gift med en bonde, glöm inte det.



Kram mamma

2009-10-14 @ 22:12:45
Postat av: Emilia

Hihi, vilken tur du har! Men läskigt med trädet = (



Vilka pinsamma några av dejterna var på Bonde söker fru, hehe!! Jag klarar inte av att titta på sånt!!



Kram

2009-10-15 @ 11:21:48
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Lovisa Folkesson

Ja, usch skäms när jag tittar på dom.

2009-10-15 @ 11:31:57
URL: http://sigurdsdotters.blogg.se/
Postat av: pia

va kul att du också har en blogg som jag kan läsa nu:) ja här är det ju varmt än så länge, inga minusgrader direkt..hihi..har väl runt 28-30 grader varje dag och kvällarna runt 15-18 grader så då kan man lätt frysa till lite:) kram

2009-10-16 @ 16:04:29
URL: http://metrobloggen.se/piaayd
Postat av: Emilia

Hej Lovis! Ja, jag kommer i morgon onsdag vid halv fem!! Kram

2009-10-20 @ 16:27:46
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0