Stora tjejen

har äntligen slutat med napp, jag trodde det skulle vara mycket värre eftersom Alma varit VÄLDIGT förtjust i sin napp. Men det var bara första kvällen som det var lite gråt och tandagnisslan så nu har hon varit utan i nätter så i dag åkte vi till leksaksaffären där hon fick välja en leksak, hon valde ett frisyrhuvud eller vad det nu kallas. Tur hade jag för det hade kostat 399:- men nu var det rea så det kostade bara 199:-. Tur hon inte är medveten om priser än för då hade hon väl kollat efter den dyraste saken.

I lördags hade vi 4-årskalas för släkten, Alma hade valt menyn som bestod av hamburgare med bröd och strips och cola förstås. Jag kände mig som ett gatuköksbiträde och luktade nog som ett också.

Alma tog ju sin svinspruta i torsdag och hon fick inga biverkningar, vilket var väldigt skönt. Ester ska få sin spruta nästa tisdag så jag hoppas inte vi hinner drabbas av "svinis" innan dess. Nu är det ju en pojk i Esters ålder som drabbas i grannbyn så det finns ju på nära håll nu.


Alma blåser ljus

Nu är det nog dags att börja laga lite kvällsmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0