Sköna maj

Maj har börjat bra, iallafall vädermässigt. Vädret har varit ljuvligt dom sista dagarna hoppas det fortsätter. Barnen däremot har tjurat ihop fullständigt. Alma har i dag varit sjövild och Ester har varit gnällig som hon nu varit de senaste dagarna. Jag skyller allt på tänder som tyvärr lyser med sin frånvaro.

På valborgsmässoafton var vi bjudna till Mats o Pauline, blev grillat vildsvin, supergott. Till kaffet blev det Glömmingetårta och jag hade med mig Leilas lionbar. Åt alldeles förmycket.

I går hade jag ju tänkt försöka städa lite här hemma men det blev inget med det. På eftermiddagen åkte jag o Pauline med barnen ner till borgholm, vi strosade runt nere i hamnen, köpte glass på torget och så avslutade vi vår tripp i lekparken. T o m jag gungade gungbräda, det var superkul. På kvällen gjorde jag Tortilliatårta och åt en massa godis. Åt alltså alldeles förmycket i går med.

I dag har syster Anna och Julia och Victoria varit här, jag hjälpte dom att göra Julias tackkort.
I kväll har jag grillat fläskfile och kycklingfile, åt alldeles förmycket i kväll med. Det börjar bli en vana att äta förmycket, måste ta tag i detta. Det värsta är att när man ätit mycket gott i flera dagar så har man byggt upp ett sug som inte är bra.

I morgonkväll ska vi på 35-års kalas till Peter så det kommer väl att slinka ner lite tårta då.

Nu ska jag kolla på Robinson!

Kommentarer
Postat av: Moster Anna

TACK så mkt för hjälpen med korten, o tack för god mat!!!! Hoppas ni får d trevligt på 35-års kalaset, pussa gullungarna från mej!!

2009-05-03 @ 18:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0