Nu är lugnet slut

för i dag har Ester börjat krypa, sakta med säkert. Nu syns även båda tänderna där nere.
I går var vi på BVC igen för en extra vägning då hon gått upp så dålig förra månaden men nu hade hån gått upp 0,5 kg på 1 månad så nu var hon i fatt sin kurva igen. Man blir ju lite nojjig då man inte hade dessa bekymmer med Alma, hon låg alltid över sin kurva. Ester väger nu 8,8 kg och är 75 cm lång och 8,5 månad gammal.

I går var vi på vår fest på Almas dagis, trevlig liten tillställning. Började med att barnen sjöng lite sånger, sedan var det tipspromenad och efter det grillade vi korv och fikade med Leilas rabarberkaka. Sedan lämpade jag av familjen hemma för att åka till min HLR kurs.

I dag har jag suttit med bokföringen i flera timmar men nu är det äntligen klart, alltid lika skönt varje månad när det är färdigt. Jag och barnen har varit på Granngården och köpt hundfoder och lite flugfångare, håller på att bli tokig på alla flugor.

I kväll blir det en lång promenad, för jag kommer väl troligtvis inte ut i morgon. I morgon ska jag och Ester till ögonkliniken i Kalmar med hennes rinnande öga. Hoppas verkligen att dom vill öppna upp tårkanalen och att vi inte ska behöva vänta i flera veckor till innan vi kan få en tid för det.







Här är alla barnen på dagis

Här kryper Ester

Kommentarer
Postat av: Emilia

Åhh, så hon kryper nu! Man såg att hon var på G med det! Kram

2009-05-14 @ 19:16:41
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heja Ester!!!!, kanske kommer förbi i helgen och kollar nya uteplatsen:)

2009-05-14 @ 20:40:34
Postat av: Emilia

Jag lånade förresten några bilder av dig till min blogg, jag tog ju inga själv = ) Hoppas det är ok! Det framgår att det är dina hehe = )

2009-05-15 @ 16:36:58
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0