Måndag

Ja, då var det måndag igen, helgen går liksom alltid så fort.
I dag har jag och Ester varit på kyrkis, det är bara en gång kvar och sedan är det sommaruppehåll, lite tidigt tycker jag.

I går på fm var jag och Alma i Färjestaden och ordnade present till Peter på Ölandsplantskola, där passade även jag på att köpa jord och lite blommor och tomatplantor. Så eftermiddagen ägnade jag och Alma åt att göra fint i två av våra rabatter, drog bort allt ogräs, la på ny jord. 
På kvällen var vi hos Bettan och Peter på födelsedagsfika.

Just nu ligger jag i min säng, tanken var att jag skulle vila men jag är databeroende så jag måste surfa så fort jag får lite tid över. Ester ligger ute och sover och Alma är uppe och kollar på Fem myror är fler än fyra elefanter.

I dag börjar Ellinor att jobba hos oss på heltid, ska bli så skönt att Andreas äntligen ska få en duktig "dräng" till lagård som kan sköta alla djuren utan Andreas hjälp, hoppas väl även på att han ska vara ledig något mer.

Vi har i alla fall bestämt att vi ska åka till Kolmården och Astrid Lindgrensvärld i sommar, det är nog hög tid att snart boka boende och så till Kolmården. Ev blir det en tripp till Stockholm också.

I går när jag var ute på promenad så såg jag att rapsen börjat blomma, är inte det tidigt? Jag fattar inte att sommaren snart är här och att min lilla bebis börja närma sig 1 år. Vart tar tiden vägen?
Det är tur att det bara är barnen som blir äldre, en annan är ju fortfarande 25 :)

Usch vad jag har ätit denna helg, bara massa onyttiga saker, i går gjorde jag årets första rabarberpaj, den var jag ju bara tvungen att provsmaka och på kvällen blev det tårta, jag avstod faktiskt från kakorna, så nu är det hårda tag som gäller

Nu ska jag försöka blunda ett par minuter innan barnen vaknar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du har så rätt, d är bara barnen som blir äldre;) vi blir bara yngre och vackrare????!!!!!!

2009-05-04 @ 15:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0