Förkyld igen

Ester har åkt på en dunderförkylning igen, hon hann vara fri från den förra i 2 veckor. Så sömnen i natt har inte varit så bra så i dag har det inte blivit mycket gjort. Men skiten finns ju kvar tills en annan dag så jag får väl stå ut med den en stund till.

I går var vi i Mörbylånga hos mamma och pappa. Vi var och fikade på det nya cafeet som har öppnat där, hoppas verkligen det får vara kvar, det finns inte så mycket affärer kvar i mörbylånga längre.

Alma har inte varit på sitt bästa humör i dag så vi har kommit ihop oss flera gånger, dom dagarna är så jobbiga för det känns bara som man skriker på henne hela tiden. Man börjar i normal samtalston men det slutar ofta med lite högre tonfall, tyvärr.  Jag vet ju att det inte blir bättre när jag skriker men när man är trött så rinner det över lite tidigare än vanligt.

Just nu är hon ute och leker med sin tramptraktor, hon har även "hjälpt" farfar att bygga lite på hennes lekstuga. Det ska bli så skönt när den är färdig så man kan ta ut lite av hennes saker och ha i den.

I kväll ska vi grilla, hoppas vädret håller uppe, det har varit lite växlande väder i dag. Blir nog även ett glas rött.

I dag har jag äntligen skrivit anställningsavtal till Ellinor och betalat ut löner. Alltid lika skönt när pappersarbetet är avklarat.

Skriver mer en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej!



Du får lägga upp bilder på den nya lilla uteplatsen och de nya möblerna!

2009-06-01 @ 11:33:21
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej vännen!! hur är det? länge sen du bloggade, har väl fullt upp kan jag tänka precis som jag!

KRAM!

2009-06-03 @ 15:57:56
Postat av: Anna

Men kära syster!!! Är det inte dags att blogga lite ?? Det var ju en stund sen;)

2009-06-03 @ 18:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0