Kalas kalas kalas

Nu tror jag det är färdig kalasat för oss, vi har varit på kalas varenda helg i mars, det är jätte trevligt men man äter alldeles för mycket.

I går var vi hos mina föräldrar för att fira pappa som fyller år i dag, grattis lilla pappa. Tänk att man börja få så gamla föräldrar  jag skojar bara mamma och pappa, ni är inte äldre än ni gör er. Mamma hade lagat jättegod potatisgratäng med kycklingspett och kycklingfile. Chokladtårtan såg underbart god ut men jag hoppade över den.

För någon vecka sedan fick jag en lergryta av min mormor som jag inviger i dag, det sägs ju att maten som lagas i lergrytor blir väldigt saftig. Jag la i potatis och morötter och över det la jag en hel kyckling med massa goda kryddor på. Ska bli spännande att se hur det smakar.

Klockorna äro omställda och enda fördelen med det är att det kändes inte lika tungt att titta på klockan när barnen vaknade, för då stod ju klockan på 7 annars brukar den ju bara vara 6. Men dom vänjer sig väl snart så klockan kommer nog att stå på 6 igen om några dagar. Det är så dumt att dom vaknar så fort det börjar komma in lite ljus i sovrummet, fast vi har mörkläggningsgardiner så kommer det in ljus i sidorna. Ester ska snart få flytta till eget rum, hon sover så konstigt. Hon är jättelätt att lägga och sover bra i ca 4 timmar sedan börjar hon snurra runt i sängen, bita på napparna, det slutar med att jag lägger henne i min säng och så somnar hon om till 3 eller strax efter och då får hon en flaska välling för att sedan somna om till 6 eller strax efter. Jag vet inte hur man ska göra med henne, ska man bara låta henne ligga där och snurra eller ska man lägga henne till rätta hela tiden? Eller är det ok att lägga henne i min säng för där somnar hon ju om. Vi har ju aldrig väntat ut henne så vi vet ju inte hur länge hon skulle kunna hålla på utan att vi gör något men i 2 timmar kan hon hålla på minst. När Andreas ligger nere slutar det med att han ger en mat, men hon är ju inte så hungrig för då äter hon aldrig upp välling. När jag ligger nere slutar det med att hon få lägga sig hos mig. Visst skulle man kunna testa hur länge hon kan ligga så men då blir ju jag som ett lik dagen efter så jag tycker inte det är värt det just nu. Tar väl det när hon får eget rum.

Just nu är jag lite sugen på att frächa upp vår toalett där uppe. Skulle vilja ha vit träpanel på väggarna, från golv till tak, så det blir lite gammaldags samt ny toalett, handfat, badrumsskåp samt ny belysning för den är under all kritik. Jag ber A i stort sett varje dag att han ska ringa snickaren, jag vill snart ha upp den nya ytterdörren, den börjar ju bli gammal nu och så vill jag även att han ska sätta upp panelen.

Tack för hjälpen med bloggen Emilia!!!!!
För den som undrar så har hon hittat bakgrunden på följande sida: www.pimp-my-profile.com/

Nu ska jag gå och kolla till min kyckling!!!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Bloggen blev ju riktigt snygg! Gillar verkligen färgerna i bakgrunden. Jag tycker bara det är kul att pyssla med bloggar!

2009-04-02 @ 10:49:26
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Emilia

Bloggen blev riktigt snygg, gillar färgerna i bakgrundsbilden! Jag tycker bara det är kul att pyssla med bloggar, så säg bara till om det är något mer du vill ha hjälp med eller nästa gång du vill ändra!

2009-04-02 @ 10:50:42
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0