Förkylningarna är här igen

Trodde förra veckan att Ester skulle bli förkyld men det blev inget men i dag har både Alma och Esters näsor börjat rinna och dom nyser hela tiden. Dom har ju varit fria från förkylningar i 2 månader nu så det är väl dax igen. Men allting är bättre än magsjuka som fortfarande härjar på Almas dagis, hoppas verkligen vi inte drabbas igen.

I dag har kossorna fått fotvård, skulle jag med behöva, så nu är det 6 månader tills nästa gång. Det blir ju alltid lite extra jobb när man ska stå med mat och fika x2. Men det gick bra, dom var färdiga redan vid 15.

Själv så har jag varit i trädgården och räfsat fram mina rabatter och Almas sandlåda, den var nämligen full med löv.
Men det är mycket kvar att göra innan den blir fin men jag är så sugen på att köpa lite uteblommor och göra fint.
Men det är väl lite tidigt för det kommer säkert ett par frost nätter till.

I natt är det min tur att sova uppe, gud vad jag längtar. Det var så skönt att få sova, hoppas jag sover lika bra denna gången. Ester kommer väl sova sämre nu när hon är förkyld.

I dag fyller farmor år, Alma hade målat en fin tavla till henne på canvas duk. På lördag fyller farfar så dom ska ha kalas då.

I kväll blir det promenad själv, Andreas skulle egentligen på möte men han hoppar över det så då kan jag komma ut men mina gå vänner kunde inte. Jag köpte ju stavar för 2 veckor sedan och det var en bra investering, dels är det väldigt skönt att gå med och man förbränner nästa dubbelt så mycket kalorier och det är ju bra.

Alma har kommit in i värsta trotsåldern, jag trodde inte det kunde bli värre men det kunde det. Hon ska promt få sin vilja igenom och får hon inte det får hon värsta raseriutbrottet. Däremellan kan hon vara hur go som helst, men på en sekund kan det vända. Man kan ju hoppas att det blir bättre någongång..........

Nu ska jag nog gå och leka lite med barnen, Alma är visst hungrig, ovanligt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0