Tiden går

fort, vilket är skönt just nu. Är ju själv med barnen hela dagarna och kvällarna nu i ensilagetider. Det börja kännas, nu längtar jag efter lite egen tid. Läggningen av barnen brukar vi ju hjälpas åt med men nu ska man även bada båda barnen och få dom i säng, det går ju men man är ju en vane människa.

Det händer inte så mycket intressant om dagarna, känns mest som jag ska förse karl med fika, mat etc.
Men Andreas hade tur som fick  sitt innan allt regn som kommit de 2 sista dagarna. Men nu ska det köras skit istället så jag ser honom inte mer för det.

I dag fyller barnens kusin Gustav 4 år, men kalaset blir på lördag. Vi var i kalmar i går och inhandlade en present och handlade massa mat.

Tycker inte det händer något med vikten så jag satt och googlade lite i måndags för att hitta några tips men det finns ju inga genv'ägar men jag läste lite om lchf, låg kolhydrat kost tillsammans med högt fett intag. När man läser om det verkar det ju helt sjukt att man ska moffa i sig massa fett man är ju van vid alla light produkter och så lite fett som möjligt. Har lite funderingar på att testa denna diet, jag har ju inte ätit super mycket kolhydrater se senaste månaderna men det finns ju verkligen i nästan allt som jag inte har tänkt på. Ska man följa lchf måste man läsa på alla produkter, de ska inte innehålla mer än 5 g kolhydrater/ 100g.

På fredag ska jag äntligen till frisören, har en jätte utväxt och slitna toppar, ska bli skönt att frächa till håret inför sommaren.

Nu ska jag se på barnmorskorna från Norge, jag älskar förlossningsprogram, kommer nog aldrig tröttna på dom. Jag får tårar i ögonen för varje barn som födds, man kan känna föräldrarnas glädje och jag blir så avundssjuk på den känslan för det är så underbart att få upp sitt nyfödda barn på bröstet.

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0