Städning

I dag har jag försökt städa lite, bytt lakan i sängarna och städat bakom och under sängen, men sedan avtog lusten och vi gick ut istället. Åkte till Strandtorp och köpte lite nya uteblommor.

Medans Alma åkte hackvagn med Andreas och Ester sov passade jag på att sola, men det var varmt så jag orkade inte så länge. Ester har börjat sova så bra i sin säng på dagarna, innan kunde hon bara sova ute men nu kan hon sova 2,5-3 timmar inne, hur skönt som helst.

I eftermiddags åkte vi till Borgholm och strosade lite på stan, köpte ett par eccosandaler på Nyströms.

Alma fick i lördags en växande dinosaurie men jag fattade inte vad man skulle göra med den men jag googlade lite om den och man skulle tydligen hälla vatten i ägget så skulle den kläckas efter 12-24 timmar så det ska bli spännande att se i morgon.


Så här ser dinosaurieägget ut nu

Ester har ju krypit ett tag nu och det börjar gå riktigt fort och nu har hon börjat krypa med saker i munnen så hon ser ut som en hund. Nu i kväll kom hon med Almas leksaksspruta.



I går eftermiddags kom mamma, pappa och Emilia och hälsade på. Pappa klippte gräset och mamma och Emilia hjälpte till med barnen. Till kvällsmat blev det grillad ryggbiff och fransyska. Alltid lika roligt när familjen kommer på besök, fast dom borde komma oftare.

I fredags var vi på Lammet och grisen, trevligt och gott. Min kära storasyster med man och barn var barnvakt åt våra små "änglar". Träffade Madeleine på Lammet, roligt att prata med henne, hoppas vi kan träffas snart.


Alma och Evelina, från maj -08


Så här tjock och fin var jag i juni förra året. Se så fint solen strålar på mig.


Så här liten var Alma förra året i juni, håret har verkligen växt på ett år.


Så här såg pappa Andreas ut i juni förra året, han ser likadan ut som vanligt fast han har fått några fler gråa hårstrån.


Här är liten nyfödd Ester, Andreas badar henne


Här ligger liten nyfödd Ester

Tiden går så fort, barnen är snart tonåringar om det ska gå i den här takten.

Nu ska jag ut och plantera mina blommor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad många fina bilder du lagt upp! =)

Ja jag hoppas med att vi ses snart, får bli nu efter midsommar!!!!

2009-06-16 @ 22:26:18
Postat av: Emilia

Vilka fina bilder, kul med nostalgi! Tack för sist! Det var jättegod mat du hade gjort och trevligt som alltid! Önskar att jag kunde hälsa på oftare. Hinner väl med några fler gånger under min semester hoppas jag!



Kram = )

2009-06-17 @ 11:38:52
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0