Midsommar, kolmården mm

Oj, nu var det länge sedan jag skrev. Midsommar har passerat och juni är redan påväg mot sitt slut. Turisterna börja invadera våran vackra ö, ockupera våra mataffärer, stoppa upp trafiken längs vägarna, ja jag ser inte mycket positivt med turisterna.

För vår del var det en lugn midsommar, vi firade med släkten i byn. På midsommardagen åt vi den sedvanliga pizzan på klinten i köpingsvik. Det var ganska lungt där, troligtvis för det begåtts ett knivmord där kvällen innan. Hemskt, hoppas dom hittar den skyldige.

På söndagen var vi i Mbla och firade Victoria, avslutade kvällen med grillat hos mamma och pappa.

I måndags vet jag inte riktigt vad jag gjorde, skulle packat inför resan men sköt upp det hela dagen.

I tisdags steg jag upp 03.50 och gick ut på promenad, väckte familjen 05.30 och vid 06.15 började vi vår bilfärd mot kolmården. Vi var framme vid 10-tiden. Ja, så rullade det på, vilket fall som helst så var det en trevlig semester.

I dag började vi dagen på Bvc, Ester var på 10 månaderskontroll, hon vägde 9,2 kg och var 76 cm lång.
Eftermiddagen spenderade jag och Ester tillsammans med mina systrar Anna och Emilia, Annas barn samt min pappa i Borgholm, vi kollade runt i affärerna men jag hittade inget speciellt.

I morgon ska jag och Alma på marknad i Algutsrum och på kvällen är det byfest.

Nu ska jag kolla på Kvarteret skatan.

Här kommer lite bilder från veckan som gått.


Adam, Almas kusin, och Alma


Mor och far


Ester tycker det är kul med datorer


Alma och Oliver (Almas syssling)


På midsommarafton åkte vi traktor och vagn till skogen för att plocka björkris till stången.


Alma, som står på det som ska bli stången


Björnen ville inte komma upp från vattnet


Jag fick också vara med på en bild


Dom fina delfinerna


Alma i lekrummet på Vildmarkshotellet


Ester i lekrummet


Alma snoppar jordgubbar, hon var en hejare på det, hon orkade rensa 4 l utan 15.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni hade det bra i kolmården! =)

OJ OJ!! gick du upp 03.50??? varför!? puh!

2009-06-25 @ 22:43:00
Postat av: Emilia

Hihi! Vilka fina bilder! Ser ut att ha varit trevliga dagar! Kram!

2009-06-27 @ 22:08:31
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0