Måndag igen

ännu en dag av kyla och regn, vart tog sommaren vägen?

Har varit en sväng på jobbet i dag för att fylla i en kompetensinventering, jag hade inte så mycket kompetens att tillföra men nu är den i fylld i allafall. Känslan att snart vara tillbaka igen ger mig ÅNGEST.

Gissa vem? Det var Alma på alla bilderna, dom är ganska lika men Alma är mycket "tjockare" än vad Ester är.

I kväll ska jag ta hand om min slakt, jag och Pauline ska dela på en 1/4 tjur/stut, ska bli skönt att få lite kött i frysen.

Nu ska jag gå och äta lunch!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ja, vädret är inget att hurra för! Det är min andra semesterdag, inget vidare! Jag visste väl att det var Alma på alla, det hade väl varit under all kritik om jag inte kände igen mitt eget fadderbarn! Kram

2009-06-08 @ 13:23:13
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Kan du sånt med slakt??

2009-06-08 @ 17:27:43
Postat av: Mamma

Tänk den som hade en stut att ta hand om. Det var länge sedan vi hade slakt hemma i prästgården i Blädinge.

I väntan på Eva och Ronny sitter jag nu och syr i knappar i tre par byxor. Midjeomfånget blir bara större och knapparna trillar bort.

Vi ska ju planera avskedsfesten för Ninne. Den blir senarelagd till lördag kväll beroende på begravningen i Rockneby.

Pappa är där just nu och hämtar hem all ved. Det ska ju upp ett stort tält på lagårdsplanen där inför begravningen. Gästerna får inte plats i Mariagården.

Det blev mer än kommentar det här.

Ha det bra, krama flickorna.

Kram mamma

2009-06-08 @ 18:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0