Säkert bondförnuft

I dag har vi varit på en gård i Löttorp och fått lite tips hur man kan göra sin gård mer barnsäker, det var väldigt intressant för det lurar faror överallt. Förra året dog 8 barn pga av slarv och okunskap, i år har 2 barn omkommit. Man skulle ju aldrig förlåta sig själv om något hände.

I eftermiddags åkte jag, Pauline och barnen för att bada i lerkaka men när vi väl kom fram så var solen borta och det blåste lite små kallt men barnen badade ändå och tillslut tittade faktiskt solen fram.

I går kom familjen (mamma, pappa, systrar) på besök,  vi skulle åka en liten tur och kolla in några loppisar och Antikgården i Salomontorp men det var stängt överallt, tråkgt. Kvällen avslutade vi på Kajutan i Mörbylånga där vi käkade plankstek, det var mumsigt.

Jag börjar undra var Andreas tog vägen, han skulle bara ut och kolla på en åker och det var 1,5 timme sedan. Ja ja han har väl träffat någon att snacka med längs vägen, han kommer väl hem när han blir hungrig.

Skulle egentligen behöva plocka lite i mitt hus, ser hemskt ut, saker oc h kläder överallt men jag måste ju ha något att göra i morgon så jag tror jag skjuter problemet framför mig ett tag till. Om jag blundar när jag ska gå och borsta tänderna och struntar i att tända lampan på toaletten så känns det nog lättare för då slipper jag se oredan.

Nu go`vänner får jag nog säga godnatt och dröm fina drömmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0