Loppis

I lördags öppnade jag och Carita en loppis i svärfars lada och vår affärsrörelse har gått ganska bra, jag har fått in 860:- på 2 dagar. Jag tycker det är kul att träffa människor av olika slag men det bästa av allt är att man blir av med saker som man tänkt kasta och att man får utrensat i alla uthus. Vi ska väl hålla på 1 månad ungefär.

I gårkväll var vi ute och åt på Pappa Blå hela familjen, Pauline med familj var också med. Sommartid är det roligt och sitta där och kolla på människor, man ser en och annan kändis. I går såg vi Mark Levengood samt hon som har Lyxfällan så utbudet kunde väl varit bättre.

Annars händer det väl nte så mycket, alla dagar ser likadana ut. Ester har flyttat till eget rum så alla i familjen sover nu hela natten vilket är helt underbart. Skulle nog flyttat ut henne för flera månader sedan.


Ester älskar att gnaga på äpplen och jag har kommit på en bra uppfinning så hon inte tappar äpplet på golvet/marken hela tiden. Jag kärnar ur äpplet så det blir ett hål i igenom det och sedan knyter jag ett gummiband igenom äpplet och sätter fast det på matstolen eller i vagnen.

Förra veckan hade vi spantsaft, taket är snart klart på Almas lekstuga. Vi bjöd in dom närmsta grannarna.









Nu ska jag se Being human.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Har ni loppis? Skulle jag också kunna ha, det är så mycket vi ska göra av med! Kram

2009-07-15 @ 20:05:02
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0