Vinterväder

Snön ligger fortfarande kvar, härligt. Måste köpa köpa en pulka till Alma, det får väl bli i morgon när hon ska till tandläkaren. Vi kan ju hoppas att hon gapar.

I dag har vi firat Andreas igen, men i dag är den riktiga födelsedagen.

Jag och Ester har varit ute och gått i det härliga vädret, tvingade Andreas att skotta hela Jarlsgatan så jag kunde ta mig fram. Sigge var med på promenaden men jag såg inte så mycket av honom för han jagade fåglar och kaniner hela tiden. Men han var helt slut när vi kom hem så han behöver nog inte mer motion i dag.

I kväll ska vi på 2-årskalas till Ebba, barnens kusin i Mörby. Alma har längtat hela dagen och snart ska vi äntligen åka. Just nu tittar hon på Pippi för att få tiden att gå och jag lite lugn och ro.

Ester tog nappflaskan med ersättning i går, äntligen efter allt tragglande. Eftersom hon inte kan koncentrera sig på ammningen längre blir det nog så att jag kommer trappa ner. Nu när jag vant mig vid tanken ska det faktiskt bli ganska skönt. Det är ju ändå för hennes bästa som hon får ersättning eftersom hon inte får i sig tillräckligt genom ammningen.

Lite bilder från dagen


Ester


Almis som kollar på Pippi


Vår ladugård


Vårt hus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0