Utrensningsdag

Gud vad vi har varit duktiga i dag, Andreas har rensat ur rummet som vi ska ha till arbetsrum och jag har städat toaletten, köket, matrummet samt sovrum. Bytt lakan i sängarna och tagit bort alla julsakerna utom granen som står så grön och grann i stugan.
Känns så skönt att vi snart kan börja greja med Almas nya rum.

I går var vi på fest i Boulehallen i Tjusby, gott och trevligt. Barnen var superduktiga, det fanns några andra barn Alma kunde leka med. Alma fick ett bouleklot i huvudet men det var hon själv som kastade upp det i luften, tur att ingen annan kastat det för då hade jag blivit skit sur. Kloten väger 7 hg så det kändes nog lite i hennes stackars huvud.
Ester satt bara och skrattade i mitt knä och pratade med alla som kom fram till henne, raka motsatsen till Alma när hon var liten.

I eftermiddag ska jag och barnen på kalas till Pauline, både hon och Oskar har fyllt år.
I kväll blir det nog en kvällspromenad, har ätit lite för mycket denna helg.

Alma ligger och sover framför TV:n, trött i dag eftersom hon kom i säng lite senare i går.
Önskar jag också kunde få vila en stund men det får jag väl göra när jag bli gammal.



Alma vid frukostbordet


Ester vid frukostbordet


Sovande Alma



Kommentarer
Postat av: Emilia

Hehe, Ester verkar ju vara riktigt hungrig = )

2009-01-18 @ 22:15:50
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0