Tandläkarbesök

I dag har jag varit hos tandläkaren, har inte varit där på 1,5 år. Det var en pina, jag har fortfarande ont i mina tänder och tandkött efter någon lasermaskin hon kört runt med i munnen. Hon började med att ta lite bilder och sedan skulle hon visa mig med på en skäm, såg ut som jag hade hästtänder, dom var ju helt enorma. Jag tycker jag har stora tänder i vanliga fall men att se sina tänder uppförstorade på en dataskärm var inte roligt. Hon hittade ett hål som jag ska laga i slutet på januari.  Men lite puckad var hon för när jag hade hela munnen full av grejer börjar hon och prata med mig, hur lätt är det att svara?! Jag försökte gurgla fram några ord som hon ändå inte förstod, så hon ställde inga mer frågor.

Annars har vi inte gjort så mycket i dag, Ester och jag gick en promenad på förmiddagen. Det var blött och en massa drivor med snö så det var ingen rolig promenad. Alma har varit på dagis och det hade varit bra, hon hade bara kommit ihop sig med Ida en gång i dag så det var ju bra.

Snart är det kväll och vi ska som vanligt ha hamburgare, jag får äta någon light version.

I morgon kommer Mats och Pauline, vi ska basta i vår trädgård, det är en flyttbar som man eldar upp värmen i. Ska bli skönt synd att snön har försvunnit. Vi ska grilla fläskfile ute, ska bli gott med grillat igen.

Jag önska alla en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hej kära lillasyster!! Ja visst är det störigt att dom ska prata med en när man har munnen full med grejer,har åxå varit med om d några gånger:)! Ha en trevlig helg och hälsa resten av familjen!

2009-01-10 @ 09:29:07
Postat av: Emilia

Hej! Jag tycker också det är hemskt att gå till tandläkaren, det är så dyrt också = (



Men det här med bastun, kommer de med den på släpkärra eller! Vi fattar inte!



Vi kanske kommer upp en sväng och provar, hehe = )



Kram

2009-01-10 @ 16:38:34
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0