Min älskade familj

I dag har jag hälsat på syster Anna i Mörbylånga, vi började med en promenad i vintervädret.
Till lunch serverade hon kroppkakar som hon gjort på morgon (skojar bara, hon hade köpt dem) men dom var jättegoda.
Hennes Adam är lite som Alma, han säger med jämna mellanrum "jag är hungrig mamma". Skönt att man inte är ensam om att ha ett hungrigt barn.

Annars har det inte hänt så mycket i dag, jag har varit ganska pigg för Ester har sovit så bra i natt. Hon sov från 19-02.40 fick mat och somnade om till 06.40 fick lite mat igen så vi steg inte upp förens efter 7, nästan som sovmorgon.

Jag kan vara så arg och irriterad på både man och barn, men när jag tänker efter inser jag hur mycket jag älskar dom. Dom betyder mest i hela världen och i dag visade Andreas och Alma sin uppskattning genom att köpa 10 röda rosor till mig. Gud vad jag blev glad, det är inte varje dag Andreas åker till blomaffären och köper blommor till sin fru.
Då gick mina tankar till Helen Sjöholms sång:

Du är min man o' jag vet du gör så gott du kan.
Fast du inte tycker att du räcker till, men du får tycka vad du vill.
Jag älskar dig, o' jag ber du måste tro på mig.
Det betyder allt att vi två har varan', du är min man.

Nu ska jag dricka ett glas rött vin, ska bli så gott.


Alma har gjort sig dagisfin


Mina vackra rosor


Ester i pyjamas


Andreas & Alma läser godnattsaga

       
Ester med skorv och hår      Ester utan skorv och inget hår


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vin! åååå jag vill med dricka rött vin!!

får bli till sommaren när jag slutat amma =)

Har du slutat helt nu då??



Och vilka vackra rosor!

Visst är det så, man e ofta arg, sur o tvär på gubben o barnen men dem betyder ju ALLT för än!!!

2009-01-16 @ 22:19:04
URL: http://mammamadeleines.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Hej kära syster!! Vad fint du hade skrivit, jag blev så rörd att jag grät,tur att ingen såg mej,då hade dom nog tyckt att jag var löjlig,ha en bra helg hälsa o krama gullungarna:)!

2009-01-17 @ 09:49:03
Postat av: Emilia

Vad bra att Ester sover mer om nätterna! Men vad synd att hon tappar håret, men hon är lika söt för det = )



Kram!

2009-01-17 @ 12:43:09
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0