Ingen ordning på allting

Usch, har suttit vid skrivbordet i snart 2 timmar och rensat och kastat papper, förberett bokföringen som jag måste sitta med i morgon. Mitt skrivbord kändes verkligen som Pippi Långstrump sa en gång "ingen ordning på allting".
Men nu syns skrivbordet igen, visste knappt hur det såg ut längre, det var ju riktigt snyggt.

Vad har vi gjort i dag då, jo vi steg upp kl:07 och började röja upp lite i köket då ingen orkade det i går kväll.
Alma vill ha tusen saker till frukost men när hon väl sätter sig vid bordet ska hon inte ha någonting, hon vill titta på Emil i Lönnebega. Här börjar vårt första bråk, jag som tänker varje morgon "vi ska inte börja morgonen med bråk" men av någon anledning går det bara inte.

Sen rullar det på, Ester och jag går vår promenad. Blir ingen kvällspromenad i dag då Carita inte kunde.
När vi kommer tillbaka fortsätter Ester att sova och Alma är med Andreas så jag passar på att städa bort julen. När jag håller på och ta ner stjärnorna i fönstret kommer Alma in och blir helt hysterisk för att jag tarbort julsakerna. Försöker förklara att julen är över men det vill hon inte lyssna på. Sen börjar hon tjata om Emil. När Ester vaknar åker vill Borgholmf ör att köpa nya lampor till salen, jättefina. Så här ser dom ut.


Men när jag kommer hem och tror att jag fått 2 svart lampor, så trodde jag fel. Ja, skärmarna var svarta
men den ena foten är vit och den andra svart, så någonstans måste det blivit fel. Så i morgon får jag väl bege mig till Borgholm igen.

Efter middagen skulle Alma vila i soffan, hon vilar middag där nu mera, och se på Emil förstås.
Det som är dumt är att hon lär sig massa dumma ord. I går sa hon "mamma du är en skitstövel" hur kul är det att höra när man inte gjort något. I dag sa hon " om du kommer in i snickeboa så skjuter jag dig, pang pang"

I kväll har jag kokat kött som vi ska ha till köttsoppan i morgon, jag har aldrig gjort köttsoppa förut men det ska nog bli bra.

Nu ska jag nog gå och sätta mig i soffan en stund innan jag ska krypa till kojs.

Godnatt!


Försökte ta en bild på barnen men det är inte lätt att få en bra bild.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad irriterad man blir när man inte får med sig rätt saker hem = ( Tack för produkterna! Använde Lanza i går och håret känns bättre!



Kram

2009-01-13 @ 22:16:53
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0