Summering av helgen

I lördags var vi i Mörbylånga, vi var bjudna till Thomas och Lotta. Vi kom vid 11 och åkte hem vid 20, så det var en hel dag. Men vi har inte träffats på 1 år så det var jätte trevligt. Alma hade super kul, hon och Elin lekte väldigt mycket, det var så kul att se. Strax innan vi skulle åka hem skulle barnen spela teater för oss vuxna, Wilma den stora tjejen berättade vad Elin och Alma skulle göra och säga.

Söndagen blev en ganska slapp dag, Andreas försökte tömma rummet Alma ska ha, men han blev inte färdig. Jag skulle städa men det blev inte så mycket med det heller men granen åkte i alla fall ut. Vi hade glömt att vattna den så barren rasade bara man tittade på den. Det är ju alltid lika roligt att ta ut en gran, barren hamnar överallt där dom inte ska vara. Nu ligger den som ett lik utanför dörren, känner jag Andreas rätt kommer den att ligga där ganska länge, dvs tills jag har tröttnat på att se den ligga där. Jag ska inte tjata den första månaden, den ska han få på sig att ta bort den.
På kvällen gick jag och Carita en promenad, trevligt att träffa henne igen, dom har ju varit i fjällen 1 vecka.

I dag har vi varit på kyrkis, där var det inte många barn i dag. Det var Alma, Ester, Meja och Elise så det var bara -08 och Alma men det brydde inte hon sig om för hon fick ju ha alla sakerna för sig själv. Vi gjorde fina Alla Hjärtans dag kort och Alma gjorde färdigt sin kista som hon målat och limmat fina pärlor på.

I kväll ska jag gå med Emma och Carita.


Mammas Alla Hjärtans kort


Alma kista


En bild på Ester som snällt ligger på golvet undertiden jag skriver. Alma är med din pappa just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0