Kräksjuka och läppförstoring

I natt har jag och Ester sovit på en madrass på köksgolvet, det lilla livet har fått kräksjukan. Det är så hemsk att se hur den lilla kroppen kränger och ulkar, ingenting får hon behålla. Men hon verkar inte ha ont. Jag kan få i henne en tsk med vatten då och då men ersättningen spyr hon upp. Var i kontakt med sjukvårdsupplysningen i natt som tyckte jag kunde avvakta och se hur det hela utvecklade sig. Hon spydde senast vid 00 och jag gav henne vatten men hon va trött och somande efter ett tag och sov till 05.40 gav henne lite vatten och ersättning men det kom upp lika fort som hon svalt det.

Nu ligger hon helt utslagen på golvet, hon ser så trött ut det lilla hjärtat. Nu håller hon på att falla in i sömn igen och nu sover hon redan, så visst är hon sjuk för så fort somnar hon aldrig. Hon hade kissat lite i blöjan i natt och det var viktigt att dom gjorde. Jag får väl ringa igen om hon inte får behålla maten senare.

Själv sitter jag med mina putläppar, tröttare än någonsin med datorn i knät på köksgolvet. Munnen värker, det känns som jag varit på Östersjökliniken i går och gjort läppförstoring, ser även ut som det.
Livet känns tungt just nu. Att se sina barn sjuka är väl bland det jobbigate som finns.
Hoppas hon blir bättre snart, ska lägga mig på golvet och se om jag kan vila en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0