Äntligen.......

........har vi fått allt att fungera. Nu fungerar vårt trådlösa nätverk.

I dag har varit en lugn dag, Ester och Alma vaknade 6.30 men vi steg inte upp förens vid 7.
Som vanligt tog jag och Ester en promenad men hon vaknade i Gärdslösa när kyrkklockorna började ringa och sedan var det lögn att få henne att somna om. Det var väl därför hon sov 2,5 timme i eftermiddags.

När jag kom  hem från promenaden gjorde jag kålpudding till mig  och biffar till Andreas och Alma. Jag får äta kålpudding i en vecka nu men det var himla så gott.

I eftermiddags bjöd vi Thomas och Ros-Marie på fika, de uppvakte nämligen oss i samband med Esters födelse och vi lovade att bjuda på fika, nu 5 månader efter blev det av, bättre sent än aldrig.

I dag har vi även flyttat datorn till sitt "nya" rum, Andreas måste bara såga och greja lite med skrivbordet innan det är helt klart, så är det när man har små rum.
Vi måste även investera en bokhylla där vi kan ha alla pärmarna.

I går kväll såg vi på Mamma Mia, Andreas har nämligen inte sett den än. Jag tycker att den är så bra. Tack Emilia.
Köpte ett USB-modem i går så nu laddar jag ner filmer till datorn för över dem till modemet, tar ca 4 min, sedan är det bara in med det i dvd-spelare. Så smidigt att slippa bränna över filmerna till skivor.

Nehe, nu är Ester uttråkad så jag får snacka lite med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0