Julmarknad på slottet

I dag har jag och Alma varit på julmarknad i Borgholms slottsruin, jättemysigt. Vi kom precis när dom öppnade så vi var nästan ensamna men det var ganska skönt för då kunde man gå runt och titta på alla vackra saker utan en massa andra damer som står och trängs. För det är ju mest kvinnligt folk som tittar, männen står längs väggarna och håller handväskan och drar djupa suckar. Dom ser mest ut att ha blivit dit släpade.

Jag handlade lite smycken, bröd och Alma fick stickade Barbiekläder, inte så speciellt snygga men Alma gillade dom och det var ju huvudsaken.



Jag har många gånger stått och tittat på dessa läderarmband med tenntråd men aldrig köpt något och jag ångrar mig varje gång jag kommer hem. Så dag bestämde jag mig för att köpa ett.

Jag och Alma skulle ju självklart fika lite, vi tog varsinn macka, en must och en kaffe och kan ni gissa vad det kostade? Jo, 100 spänn, det är inte klokt, en vanlig macka, hade jag köpt hela brödleven hade jag fått betala 35:- och fått äta 20 mackor men men nu är vi ju inte ute så ofta och fikar så man får väl unna sig det.

I eftermiddag är det tomtesmyg, vi åker traktor och vagn ner till Störlinge skogen och där grillar man lite korv och så kommer tomten. Alma längar men det gör inte jag, Andreas jobbar ju som vanligt så jag måste åka själv med barnen och Ester är inte så rolig att ha med sig just nu för hon klättrar överallt och dom senaste veckorna så gnäller hon bara och ska bli buren så vi får väl ser hur detta slutar. Vädret är ju inte det bästa heller man kan ju alltid hoppas att det sluta regna vid 16-tiden.

I onsdags var jag och vaccinerade mig, det var syster Karin i från Långlöt som sprutade mig, hon har nog varit pensionär i flera år men nu var hon dit kallad för att hjälpa till. När jag kom in i rummet så sa hon "Å du ville ha svininfluensan? Nej, sa jag det ville jag inte så det är ju därför jag är här. Då svarar hon vill du inte ha den? Nej svarar jag, jag vill inte ha influensan men sprutan vill jag ha. Ja, ja svarar hon jag tänkte väl det. Man kan ju hoppas hon omformulera sin fråga till nästa patient. Men biverkningarna klarade jag mig utan så det var ju skönt.

I tisdags var moster Emilia på besök, det var roligt att träffa henne igen och det tyckte nog egentligen barnen med men ingen av dom var på något roligt humör, Ester gnällde hela tiden och Alma for runt som ett skållat troll.


Här sitter en liten trollunge, bortse från Andreas fot i högra hörnet




Båda trollungarna

Kommentarer
Postat av: Emilia

Lika söta som vanligt!!! Snygga smycken du köpt!



Kram!

2009-12-07 @ 20:28:50
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0