Granhuggning

I dag har hela familjen varit och huggt gran, farmor hade fika med sig och barnen lekte så snällt, inget gnäll fast det var mycket snö och vi hittade dom perfekta granarna. Visst låter det idylliskt. Eller var det så jag ville det skulle vara, nu blir jag jätte osäker

Tyvärr var verkligheten inte riktigt så bra. Det var ju så himla mycket snö i skogen så det var ju inte så lätt att ta sig fram, Esters pulka bara välte hela tiden så jag fick tillslut bära hennes pulka i famnen med henne i. Inte det lättaste eftersom det var massa snö och under snön låt det grenar som man snavade på. Men fika hade farmor med sig och det var jättegott. Alla hittade en fin gran utom jag och Andreas, vi gick mest och fräste åt varandra. Han visste precis hur man skulle köra Esters pulka utan att den välte, det slutade allstå med att ha fick dra pulkan, fast den välte för honom också :-)) Tjii fick han.

När vi hade fikat skulle vi se om vi kunde hitta en gran på tillbakavägen. Men då fick Ester nog, hon skrek och skrek och höll på att somna i min famn så jag gav upp letandet och gick till bilen. Andreas fortsatte leta men det slutade med att tog vi en gran som stod nästan brevid bilen, men den går kanske att få till med lite ljus och kulor.


Ester i sin pulka


Fika sugna barn

Annars har vi inte gjort så mycket mer i dag, jag och barnen försökte städa lite på ovanvåningen men det är inte lätt att städa med två barn så det slutade med att Alma lekte med Barbie och Ester och jag lekte inne på hennes rum. Så detblev inte så mycket med den städningen men jag var ju tillsammans med barnen istället och det är ju viktigare.

Nu i kväll tog jag och Alma sparken och delade ut lite julkort till grannarna, det gick ganska bra att sparka på vägen trots att dom grusat det som var jobbigt var ju att jag bara kan sparka med en fot eftersom jag fortfarande har ont i min ena fot.

Snart väntar Wallander på mig i soffan, skönt att söndagskvällarna är räddade ett par veckor framåt i tiden.


Här kommer lite blande bilder.


Alma som tärna, dom hade sitt luciafirande ute




Ester=alien


Ester iklädd en body i strl 50


En Alma som frivilligt ville vara med på kort.

Usch, i morgon ska jag till tandläkaren på årligt kontroll och jag har en tand som gått sönder för några veckor sedan hoppas den går på frisktandvårdskyddet.


Kommentarer
Postat av: Emilia

HIhi, vad mysigt ni har!! Jag längtar efter att vi ska fira jul hos er!!



Kram!!

2009-12-22 @ 10:06:12
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0