En dag för mig själv

I morgon ska jag ha en dag för mig själv, jag ska få åka till Kalmar alldeles ensam och handla julklappar och mat. En del tycker kanske detta låter jättejobbigt men för en "trött, sleten två barnsmor" ska detta bli underbart. Jag ser det som en semesterdag fast jag ska uträtta tusen ärenden. Alma är på förskolan och Andreas ska vara hemma med Ester, kors i taket.
På kvällen ska jag och Alma gå på luciafest i skolan, vi ska gå och titta på när förskoleklassen samt F1 o F2 går lucia. Tyvärr missar jag Almas lussefest den 10:e, jag och Andreas ska ut och äta julbord samt gå på julkosert i kalmarsalen men farmor, mormor och morfar ska följa med Alma så det blir nog bra ändå. (Pappa glöm inte kameran.)

I söndags gjorde jag något jättedumt men jag var väldigt arg på allting så jag var tvungen att avreagera mig på något och det blev en dörr och nu har jag ont i min stackars fot. Den är svullen och lite blå och antagligen är det något som hänt inne i foten för jag kan inte börja den. Men det har ändå blivit lite bättre så jag hoppas det ordna till sig. Jag ringde vårdcentralen i måndags men hon ska att visst man kan röntga den men dom gör inget åt det utan det är bara att linda foten och inta högläge. Jättelätt med två barn varav ett vill bli buret hela tiden just nu.

OBS! FÖR ER SOM TYCKER FÖTTER ÄR ÄCKLIGA, SCROLLA NER FORT.
Jag gillar nämligen inte fötter, tycker dom är väldigt fula och äckliga men just nu ser min fot ut så här.
Man ser inte rikigt hur blå och svullen den är men det kan ni vara glada för.








I dag har barnens kusiner Gustav och Ebba varit här och firat Alma, dom var sjuka när hon fyllde år. Alma fick en fin målarbok och en massa färgpennor. Vi passade även på att ta ett kort på alla barnen, vilket inte är så lätt, Ester ville inte sitta still så det blev lite mutor i form av nonstop.



Här är kusinerna

Nu är det Plastikkirugerna.

Kommentarer
Postat av: Vic

så himla söta barn :D

2009-12-09 @ 21:01:02
URL: http://vickecrazy.blogg.se/
Postat av: Syster yster

Visst är barnen söta......men foten var inte så dum den heller=)=) Ha det så himla kul i kväll med julmat, o konsert!! Kram!

2009-12-10 @ 10:50:53
Postat av: Linda

Hallå vännen! Hur hade du det på din dag? Hoppas att den var mysig. Hur är det med din stackars fot nu? Vill du smsa ditt nya mobnr igen? Kram kram

2009-12-12 @ 07:38:14
URL: http://tradgardsmys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0