Städning

I dag har jag äntligen påbörjat min städning men det tråkiga är att där jag började dammsuga i morse är det redan smutsigt, antigen av grus eller så är det döda flugor. Jag är så trött på alla dessa flugor, så jag börjar faktiskt längta til hösten då dom börja försvinna, det är ingen idè att torka av några fönster eller fönsterhyllor för 3 timmar senare är dom ner skitade igen.

Mamma och pappa har varit på besök i dag, trevligt. Mamma hade med sig köttförslimpa som vi åt till middag. På eftermiddagen gjorde jag och mamma ett nytt försöka att besöka Antikengården och Majas loppis men båda var tyvärr stängda i dag också.

I gårkväll var vi ute och åt pizza på Lundgrens, dom har väldigt goda pizzor. Det är gott att äta varma pizzor, när man beställer hem så har dom ju hunnit svalna ganska mycket.

I kväll ska jag försöka komma ut och gå, jag har inte hunnit (eller orkat) gå dom senaste dagarna.

Tänk att det redan är augusti, snart är det dags för jobb och dagis, fast det ska bli ganska skönt med lite rutiner igen. Alma längar till förskolan, nu ska hon ju börja på stora avdelningen vilket hon verkligen ser fram emot.

Usch, nu är det massa flugor på mig så nu får jag nog gå på mördarjakt igen.


Ester äter gräs


Alma gungar och äter klubba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0