Kräftskiva

I kväll ska vi på årets första, det är byns sedvanliga kräftskiva. Nästa helg ska vi på två.
Men gott ska det bli, jag får ju ha alla kräftor för mig själv då Andreas inte äter några men jag tror det är för han tycker det är för jobbigt att skala dom men ingen blir gladare än jag för då får jag desto fler.

I dag har vi varit på stranden, där var det skönt för det fläktade i dag.

Annars har vi inte gjort något speciellt dom senaste dagarna, Alma börjar bli trött på att vara hemma hon vill att vi ska hitta på saker hela tiden. Hon har blivit en riktig retsticka som går och räcker ut tungan hela tiden och säger typ emot mig hela tiden så jag håller på att bli galen, vissa dagar känns det som jag bara skriker på henne hela tiden. Det tar jätte lång tid innan hon kan ta sig för något att göra, hon går bara efter mig hela tiden och tjatar. Tillhör kanske åldern, jag hoppas ju på det annars håller hon nog på att bli ett monster. Både jag och Alma längtar tills hon ska börja dagis igen.

I onsdags var vi och fikade i Krusenstiernska trädgården med mamma och gammelmormor, det är så himla mysigt där, en riktig oas. Kul att träffa gammelmormor för det blir ju inte så ofta man träffar henne.

Nu ska jag gå och göra en pastasallad som jag ska ha med mig i kväll.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hoppas ni hade trevligt! Jag var på stadsfesten två kvällar i rad hehe!

Ha det bra! Kram

2009-08-10 @ 10:20:49
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0