Veckan som gått

Jag/vi har väl inte gjort något speciellt precis.
I måndags var vi på påskbord hos mamma och pappa.

I tisdags var jag, Pauline och Ester i kalmar och shoppade lite kläder.

I onsdags var jag och barnen och handlade mat på Citygross och som vanligt tog vi en tur till Ikea där jag äntligen hittade gardiner till vårt "finrum" även kallat salen.

På torsdagen fortsatte jag med fönsterputsningen inne i salen, känns som det aldrig kommer att bli färdigt. Jag har fortfarande ett halvt fönster kvar att putsa. Det är jobbigt att ett fönster egentligen blir åtta rutor att putsa.
I fredags städade jag och la upp gardinerna, jag förstår inte varför gardiner ska behöva vara så långa, har verkligen människor så högt i taket så man behöver 3 meter gardin per fönster?

I dag trodde jag att jag skulle bli färdig med fönsterputsningen men inte, Ester blev väckt av farfar efter 45 minuter då han skulle ta bort en rosbuske i vår trädgård som dom ska flytta till sin. Sedan blev det inte så mycket gjort, Ester var gnällig eftersom inte inte fått sova men för pigg för att somna om. På eftermiddagen kom kusin Gustav och lekte.

I morgon ska vi på konfirmation, det är min systerdotter Julias tur nu.

Här kommer lite bilder från veckan som gått.


Ester gungade för första gången, tyckte det var super kul


Alma och kusin Gustav fikar, skulle absolut sitta på samma stol


Ester provade syrrans gamla cykelhjälm som hon kan ta över nu


Hörde i kväll hur Ester satt och suttade frenetiskt då hade hon hittat ett litet lock som hon kunde använda som napp, det såg väldigt roligt ut

Kommentarer
Postat av: Anonym

HEHE vad kul med Ester och locket! =)



Ja hur är det med cykelhjälmar... undra om Evelinas är för liten tro? hon har en likadan som Alma ser jag.



Jag o Alicia var ju oxå i Kalmar i tisdags! synd att vi inte sprang på varandra!!!

2009-04-18 @ 23:03:55
Postat av: Emilia

Jag var på Ikea i går och jag köpte också gardiner, Vivian hette dem. Tycker det är trevligt med vitt på sommaren och jag behöver dem nästan 3 meter långa, hehe!



Ses i kyrkan om en stund!

2009-04-19 @ 10:51:51
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Anonym

åå vad söt hon var i cykelhjälmen :D

2009-04-19 @ 20:25:59
URL: http://juliamariaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0