Nys, fräs och snor

så ser livet ut för mig just nu. Barnen är så dunderförkylda. Varje gång Ester nyser kommer 2 gigantiska 11 ut. Alma har fått påspädning av sin förkylning.

Natten har varit ganska orolig så vi hade sovmorgon i morse. Ester vaknade strax efter 8, Alma var vaken vid 6 tiden men somnade sedan om till 8.30.

I går kväll var vi hos farmor och farfar, faster Anna och Claes var hemma så vi var bjudna på middag. Det blev grillat med klyftpotatis.

I dag har vi tagit det ganska lugnt, på förmiddagen kom Anna, Claes, Bettan, Gustav och Ebba. På eftermiddagen kom farmor och Gustav så Alma och han kunde leka lite till.

Har inte orkat laga någon mat så vi har ätit lite rester, får se om jag orkar göra något till kvällen. Barnen är ju gnälligare än vanligt så jag får ju inte så mycket gjort heller.

I morgon blir det inget kyrkis i alla fall, inte så kul att gå i väg med så förkylda barn.

Det blir en kort vecka för Alma på dagis, blir endast onsdag o torsdag eftersom det är 1:a maj på fredag. Jag frågade på dagis om man kunde få byta dag en sådan veckan men det gick absolut inte. Pratade även med hon som är ansvarig för dagiset i gärdslösa för jag skulle ändå fråga henne om vårdnadsbidrag men hon sa att det gick ju inte. Jag blev galen på henne, jag ska betala för heltid men får endast ha henne 15 tim och får inte välja dagar själv. Ska jag betala för heltid så tycket jag åtminstone att jag kunde få välja vilka dagar hon skulle få vara där. Men hon började då jämföra mig med föräldrar som jobbar mycket kvällar, dom kanske bara lämna sina barn 5 tim/veckan. Men jag tyckte inte hon kunde jämföra mig med dom, för dom kan ju ha barnen där mer om dom vill men det kan ju inte jag. Jag hade köpt resonomanget om det hade varit en speciell taxa för föräldralediga/arbetslösa men ska vi betala för heltid och behandlas som dom som arbetar i det fallet tycker jag att vi ska behandlas lika när det gäller att välja när våra barn ska vistas på förskolan. Men men.......

Jag måste ta ut mycket föräldrapenning i sommar så jag kommer upp i 250 dagar och efter det måste jag få ett intyg av FK som jag ska skicka med ansökan om vårdnadsbidrag. Kan bara tänka hur lång process detta kommer att bli. Jag tänkte börja ta ut vårdnadsbidraget from 1/9 och sedan måste jag jobba 6 dagar/månaden för att få ihop pengar så jag ska klara mig.

Nu får jag nog gå och ta hand om barnen, det blev mer skrivet än jag tänkt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har tänkt ring dig flera dagar nu! Hoppas jag hinner imorgon!! och hoppas vi kan ses snart, i maj! =)

Jag ska oxå ta vårdnadsbidraget är det tänkt!

2009-04-26 @ 20:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0