Nu var det dags igen...

för lite förkylningar och feber. Alma har varit förkyld ett par dagar och i eftermiddags började Esters näsa rinna och en stund senare var hon brännhet. Tog febern men hon verkligen avskyr rumptermometern så i morgon ska jag köpa en örontemp, såg dom hade erbjudande på apoteket. Rumptermometern vägrar ju Alma att använda så jag tror det blir en bra investering, tar ju endast någon sekund så är det klart. En del säger att dom inte visar exakt men så mycket fel kan dom ju inte visa.

I dag har jag äntligen fått upp den sista gardinlängden, så nu återstår endast en storstädning av "salen "sedan kan vi börja bjuda hem folk igen. (Fast det blir nog inte städat än på några månader om jag känner mig själv)

Sitter mest och glor på tradera hela dagarna, vinner en del bl a en fin palestina sjal med silvertrådar i, den var ny och kostade typ 50:- med frakten. Jag har kollat i en del affärer men sjalar är ganska dyrt eller för min plånbok allefall.

Nu ska jag strax ut på min kvällsrunda, ska bli skönt att komma ut och röra på sig.

Jag bakade Leilas lionbar Madeleine och dom var skitgoda, jag var bara tvungen att smaka fast jag inte äter kakor.
Bakade även Andreas favvo kakor i dag, det är havrerutor i långpanna. Jag tror Andreas skulle kunna äta ihjäl sig på dom, jag bakar nya minst en gång i vecka.

I morgon blir nog en lugn dag eftersom Ester inte är pigg, annars skulle jag och Pauline ev åkt till kalmar men det få vara tills nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0