Välkommen till min värld

Hela familjen är fökylda, hostiga och trötta, när ska eländet sluta. Har sovit max 4 timmar totalt i natt så det var en ganska bra natt, för de senaste 2 veckorna har det blivit 2-3 timmars sömn/natt. Ja ja det kunde vara värre......

Var på BVC i dag och Ester hade endast gått upp 2 hg den senaste månaden, så BVC-tanten var inte nöjd, meeeeer mat till flickan. Men vad gör man när hon inte vill ha mer mat??? Hon tyckte jag skulle prova ersättning som komplement till ammningen. Jag tror inte att hon lyssnade på mig när jag sa att hon inte vill ha mer mat. Men jag gjorde som tanten sa och köpte hem ersättning och provade, hon åt lite grann men inte speciellt mycket. Att viktökningen inte var större kan ju bero på att hon varit förkyld i över 2 veckor.

Alma kunde som vanligt inte sitta still på BVC, tanten fick muta henne med bamseklistermärken.

I affären var det fullt med folk, ingen hitt att handla 2 dagar innan julafton. Alma skötte sig ganska bra i affären, hon rev endast ner några vörtlimpor. Självklart blev Alma kissnödig inne i affären så jag var tvungen att tränga mig fram i kassan och växla min 10 krona till  2 femmor så hon kunde gå och kissa. Kärringarna som stod i kassakön blev inte så glada på mig när jag skulle tränga mig fram, dem har väl glömt hur det är att ha små barn.

Nu ska skinkan in i ugnen, hoppas den inte blir så torr i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0