"Alkomorsan"

Då var det måndag igen. I förmiddags var jag och barnen i Borgholm och handlade födelsedagspresent till kusin Ebba och till pappa Andreas, dem fyller år på samma dag. Vi var även på systembolaget och köpte lite öl till Andreas, på systembolaget ser man alltid en massa skumma typer och en började prata med Alma och hon blev helt vettskrämd då han såg ut som tomten. Det bästa med det var att hon gick brevid mig i allefall, inte så kul om hon skulle börja välta ner massa flaskor.

När jag är på systemet känner jag mig som en alkoholist,  jag känner mig inte bekväm där inne.
Jag får för mig att folk tänker att jag är en alkomorsa och att dem tycker synd om mina barn som måste följa med mig till systembolaget för att deras morsa måste ha sprit.

Annars har det inte hänt så mycket, vi har varit ute i det härliga vädret. Ester har sovit ute i 2 timmar.
Men det var inte Andreas dag i dag, thans ena raktorn gick sönder.

Jag och Alma har bakat muffins, byggt med tågbanan, spelat råttfällan och lekt doktor.
Ester tyckte gröten smakade bättre i dag.

I kväll ska jag och Carita ut på promenad, ska bli skönt.


Alma leker doktor


Alma spelar


Ester med sin pedagogiska leksak

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Heeeeej!!!

Kul att du har en blogg! =) Då vet jag ju vad ni sysslar med, vi som inte hinner ses :-(

Kraaaaam!

2008-12-30 @ 16:13:15
URL: http://mammamadeleines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0