Kräksjukan

Just nu känns det som alla i min omgivning drabbats av kräksjukan. Vi var bortbjudna på middag i dag men de ringde återbud i förmiddags pga kräksjukan. Andreas pappa och syster Anna och syster Bettans man och min pappa, ja ja jag kan fortsätta att rabbla men jag slutar nog här.

Vi bestämde oss för att besöka min syster Anna istället för Alma blev så besviken när det inte blev något besök till våra bekanta. Vi tog även en tur till ÖB och shoppade loss bland tvättmedel och sköljmedel, köpte faktiskt inget godis inte ens Haribo mix till Andreas.

Hos Anna fick vi god middag, köttfärssås och spagetti, alla åt med god aptit. Alma och Adam hade lite svårt att komma i gång och leka, men han lärde henne en mycket fin sång "Hej tomtegubbar slår i röven" så det går Alma och sjunger just nu, hoppas hon har glömt den versen i morgon.

Ester matvägrar, hon vill inte ammas och inte äta flaska, hur ska hon kunna gå upp i vikt. Inte vill hon sova så bra om nätterna, vid 04-05 tycker hon att hon har sovit färdigt. Tips mottages gärna. Men glad är hon ändå, konstigt nog.

Barnen är nybadade, Ester sover och Alma är precis lagd så nu har lugnet lagt sig i vårt lilla hus. Andreas har lagt sig på soffan och jag sitter vid datorn. Så ser livet ut hos oss............



Alma försöker ta ner duschslangen


Nytorkad Ester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0