Juldagen

Jaha, då var denna julen över, nästan. Det var en bra jul, lite överaktiva barn men annars var allt bra. God mat och dryck, tack syster Anna och Henrik för detta. Alla verkade nöjda med sina julklappar.

Mamma och pappa, tack för alla fina julklappar till oss och barnen. Alma leker just nu med sitt dockhus.
Ester ligger på golvet och leker med sin nya pedagogiska leksak, så just nu är det ganska lungt.
I samma stund som jag skrev lungt kommer Alma inrusande och vill vara med och skriva men jag mutar ut henne med en kola.

I dag har vi varit hos svärföräldrarna och ätit rester av gårdagens julmat. Det var faktiskt gott med julmat i dag också.

I morgon är det släktkalas hos svärmor, då kommer hennes släkt i från Ingatorp (som brukar Andreas säga) men dem kommer egentligen från Örsjö med omnejd. Sen hoppas jag att det blir slut på ätandet, för efter nyår väntar nya tider.
Många kilon ska bort, denna ständiga kamp.

Nu ska jag och barnen kolla på Emil i Lönneberga medans pappa mjölkar.



Mina små älsklingar på julaftons morgon

Här kommer lite bilder från julen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0