Ensam mamma söker.....

Jag är en 31-årig 2 barns mamma och jag söker ..............skämt åsido men jag känner mig just nu som världens ensammaste mamma. Det känns som jag måste göra allt, för gör inte jag det blir det inte gjort för Andreas har "aldrig tid". Men hur ska jag ha tid, att vara mammaledig är ett heltidsjobb men så har jag även storasyster hemma så jag jobbar alltså 200% plus att jag ska sköta allt annat i hemmet samt bokföra åt Andreas. Jag behöver 48 timmar/dygn om jag ska hinna och orka allt som ska göras.
Ungarna stimmar och huset gror igen och jag håller också på att gro igen, just nu känns det som jag inte orkar göra någonting.

Ester vägrar sov sova just nu, hör hur hon ligger och skriker därnere men hur får man barn att sova så dem blir utvilade? Ester är inställd på 30 minuter och det räcker inte, men det går inte att få henne att somna om. Har hållt på i 40 minuter men har uppenbarligen inte lyckats eftersom hon nu skriker. Jag måste gå och titta till henne.............

I dag har vi varit på Ikea, vi skulle egentligen har åkt hela familjen men som vanligt blev det bara jag och barnen. Som tur var skulle syster Anna och Henrik ditt så de kunde hjälpa mig. Alma var lite överallt som hon brukar och Ester fick psykbryt på restaurangen. Hon har nämligen börjat med att vägra äta emellan åt och istället för att äta blir hon som en fiolsträng och börjar illvråla. Men jag fick hem mina hyllor tillslut.

I morgon är det  nyårsafton men vem kommer orka vara upp till 00? Inte jag, men vi är ju bortbjudna så jag måste försöka, det jobbiga är dagen efter för barnen vaknar samma underbara tid fast de gått och lagt sig as sent.

I kväll ska Andreas på bystämma, så jag ska gå och lägga mig så fort jag har fått barnen i säng vid 19:30.

Nu ska jag gå och göra mat, för Alma ropar "jag är hungrig" den frasen hör jag hela dagarna men när vi väl ska äta då äter hon inte.

Och Ester somnade om men nu måste jag snart väcke henne så hon inte sover så länge för då kommer hon inte i säng i kväll.

Bye bye...........



Kommentarer
Postat av: Milia

Hej Lovis!



Vad kul att du skaffat blogg också! Jag ska faktiskt ta tag i min blogg och detta ska ske i dag! Fina bilder har du också, tack vare den nya kameran kanske = )



Ha det så bra i kväll! Gott nytt år!!



Kram/EMilia

2008-12-31 @ 13:03:03
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0